Nový volitelný předmět Klimatické vzdělávání
Od semestru podzim 2024 nový volitelný předmět SZ6135 Klimatické vzdělávání.
Výstupem projektu Multioborová implementace klimatického vzdělávání do vzdělávacího procesu: pilotní studie PED MUNI je na podzim 2024 pilotní verze nového volitelného předmětu SZ6135 Klimatické vzdělávání.
Cílem blokové výuky v zahradě na Kejbalech je představit problematiku z více úhlů pohledu, nejenom z hlediska přírodních věd, ale také s důrazem na sociální a kulturní kontexty klimatické změny: Ta přináší nový pohled na bezpečí ve městech i volné krajině, znamená nové typy nerovností a může být zdrojem politických tlaků. Otevírá před námi otázky etického charakteru, stejně jako je zneužívána v propagandistických bojích hybridních válek. Mnohým přináší nové typy nejistoty, včetně hlubokého osobního žalu. V pilotní verzi předmětu, která proběhne na podzim 2024, se pokusíme s těmito problémy alespoň z části vyrovnávat.
Na projektu se podílí katedry občanské výchovy, výtvarné výchovy, biologie, geografie, fyziky, chemie a odborného vzdělávání, naši práci reflektují také kolegové a kolegyně z kateder speciální a inkluzivní pedagogiky, sociální pedagogiky, primární pedagogiky a psychologie.