Volitelný studijní předmět SZ6135 Klimatické vzdělávání
Cílem blokové výuky v zahradě na Kejbalech je představit problematiku z více úhlů pohledu, nejenom z hlediska přírodních věd, ale také s důrazem na sociální a kulturní kontexty klimatické změny: Ta přináší nový pohled na bezpečí ve městech i volné krajině, znamená nové typy nerovností a může být zdrojem politických tlaků. Otevírá před námi otázky etického charakteru, stejně jako je zneužívána v propagandistických bojích hybridních válek. Mnohým přináší nové typy nejistoty, včetně hlubokého osobního žalu. V pilotní verzi předmětu, která proběhne na podzim 2024, se pokusíme s těmito problémy alespoň z části vyrovnávat.
Výuka předmětu bude probíhat v intenzivním dvoudenním bloku na fakultní zahradě Kejbaly, kde se všichni zúčastní mj. "Burzy nápadů", tj. námětů do výuky zúčastněných oborů; studující budou dále pracovat v interdisciplinárních týmech na společném výukovém projektu, který budou v druhé polovině semestru konzultovat s vybranými vyučujícími a oborovými didaktiky a didaktičkami a ověřovat ve školách. Po realizaci výukových programů proběhne závěrečný seminář, ve kterém budou prezentovány a reflektovány přístupy jednotlivých týmů k realizaci výukových programů. Společného semináře se mohou účastnit také zástupci a zástupkyně ZŠ, na kterých byly programy realizovány.
Rozvrh výuky je následující: Pá 4. 10. 8:00–15:50 Botanická zahrada Kejbaly, So 5. 10. 8:00–15:50 Botanická zahrada Kejbaly, Pá 1. 11. 8:00–11:50 učebna 5a, Pá 15. 11. 9:00–12:50 učebna 5a.